اگر به دنبال خرید ماسک شیمیایی هستید، حتما با ماسک‌های شیمیایی 3m و دراگر مواجه شده‌اید. اما این ماسک‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ برای چه کاربردهایی قابل مصرف هستند و چگونه می‌توان نمونه‌های اصل و اورجینال آنها را در ایران پیدا کرد؟ برای اینکه بدانید کدام یک از ماسک شیمیایی 3m یا دراگر براساس نیاز شما مناسب‌تر هستند، با ما همراه باشید. در این مطلب به طور کامل برند آمریکایی 3m و آلمانی تولیدکننده ماسک‌های شیمیایی دراگر را بررسی می‌کنیم و به سؤالات فوق پاسخ می‌دهیم.

معرفی برند 3m

قبل از انتخاب از بین ماسک شیمیایی 3m یا دراگر باید با ویژگی‌های اصلی این برندها آشنا شویم. فرقی نمی‌کند که هدفتان از خرید ماسک‌های شیمیایی چه چیزی است، 3m انواع ماسک‌های کاربردی را متناسب با نیاز شما در زمینه‌هایی همچون رنگ‌کاری، صنعت مرغداری، سم‌پاشی گلخانه‌ای، گازهای سمی و خطرناک کشاورزی، گاز سبک طلا، آلاینده‌های خطرناک پتروشیمی و… در اختیارتان می‌گذارد.

ماسک شیمیایی 3m یا دراگر

در گام نخست نگاهی به تاریخچه این برند می‌اندازیم. این برند آمریکایی در سال ۱۹۰۲ در بندر میته سوتا با سرمایه‌گذاری و مشارکت ۵ بازرگان شکل گرفت و تأسیس شد. علت اصلی نام‌گذاری این برند (3m)، نام اصلی آن یعنی Minnesota mining – manufacturing است که معنی شرکت معدنی و تولیدی میته سوتا را می‌دهد. این برند نه‌تنها در زمینه تولید ماسک‌های شیمیایی بلکه در زمینه حمل و نقل الکترونیک، مراقبت‌های بهداشتی و… نیز فعالیت دارد و با شعار «گذشته ما آینده شما را می‌سازد» محصولات مختلف خود را به سراسر جهان عرضه می‌کند. اگر همچنان در مورد انتخاب بین ماسک شیمیایی 3m یا دراگر سردرگم هستید، بهتر است کمی با برند Drager هم آشنا شوید.

معرفی برند دراگر Drager

این برند آلمانی در زمینه تولید و عرضه سیستم‌های تجزیه و تحلیل گاز، تجهیزات تنفسی و حفاظتی مشغول به کار است. شرکت دراگر در اول ژانویه 1889 میلادی در شهر Lubeck آلمان، توسط شخصی به‌نام Johann Heinrich Drager تأسیس شد. در ابتدا آقای دراگر هدف خود را از تأسیس این شرکت فروش تجهیزات صنعتی و اختراعات جدید عنوان کرد که در طی زمان استراتژی‌های آن تغییر کرد.

ماسک‌ شیمیایی دراگر به گفته مدیران آن پس از تولید، تست‌های متعددی را پشت سر می‌گذارند و از لحاظ عملکردی بررسی می‌شوند. حتی در قسمت مونتاژ نیز باز هم ارزیابی نهایی آنها انجام می‌گیرد تا به این ترتیب مشتریان بتوانند با اطمینان کامل از آنها استفاده کنند. البته اگر از این محصولات استفاده کرده باشید، حتماً متوجه خواهید شد که این ادعاها تنها جنبه تبلیغاتی ندارند.

ماسک شیمایی دراگر

اغلب مشتریان این شرکت را بیمارستان‌ها، شرکت‌های غواصی و آتش‌نشانی‌ها تشکیل می‌دهند. شرکت Drager شعار خود را «فناوری برای زندگی» عنوان کرده است. به‌طوری‌که باور دارد محصولات تولیدی این شرکت را می‌توان با زندگی ترکیب و یک عمر از آنها استفاده کرد. از پرطرفدارترین محصولات drager می‌توان به ماسک‌های شیمیایی تمام صورت و ماسک‌های شیمیایی نیم صورت آن اشاره کرد.

ماسک شیمیایی 3m یا دراگر؟

حالا می‌رسیم به سؤال مهم و تعیین‎ کننده اینکه 3m یا دراگر؟ کدام برند بهتر است؟ ماسک‌های شیمیایی در واقع تجهیزاتی هستند که هوای آلوده به مواد شیمیایی یا ریزگردها را با کمک فیلتر نصب شده روی ماسک تصفیه می‌کنند. بر همین اساس ماسک شیمیایی 3m یا دراگر بدون فیلتر هیچ کارایی ندارند.

در زمان خرید ماسک شیمیایی می‌توانید همه مدل ماسک را متناسب با نیاز خود مشاهده کنید. به دنبال ماسک شیمیایی نیم صورت هستید یا یک نوع تمام صورت می‌خواهید؟ به دنبال ماسک‌های تصفیه کننده هوا هستید یا هوارسان؟ تمامی این مدل‌ها را می‌توانید از هر دو برند محبوب 3m و دراگر تهیه کنید. هر دوی این برندها از لحاظ کاربرد، کیفیت و دوام رتبه بالایی دارند و اغلب هم از محصولات این برندها در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

ماسک شیمیایی 3m

شاید چنین تصور شود که ماسک‌های شیمیایی تنها یک کاربرد دارند و در موارد خاصی مصرف می‌شوند. در صورتی که چنین نیست و ماسک‌های شیمیایی در مدل‌های بسیار متنوعی موجود هستند. فرقی نمی‌کند که شما از برند دراگر یا 3m استفاده کنید، بلکه نوع ماسک و کاربرد آن است که اهمیت دارد. ممکن است یک ماسک از مدل 3m از امکانات مناسب‎تری برخوردار باشد و نیاز شماره رفع کند. در صورتی که امکان دارد مدل دیگری از ماسک شیمیایی دراگر امکانات بیشتری داشته باشد، اما برای هدف شما مناسب نباشد. برای انتخاب بین انواع ماسک شیمیایی 3m یا دراگر بهتر است با برخی از معروف‌ترین تولیدات این برندها آشنا شویم.

انواع ماسک‌های 3m

از انواع مدل‌های شناخته شده ماسک‌های 3m می‌توان به ماسک تمام صورت ۶۸۰۰ و ماسک نیم صورت 3m اشاره کرد.

ماسک تمام صورت 3m مدل 6800

ماسک تمام صورت 3m، این مدل ماسک تمام صورت 3m از سیستم فیلتری چندمنظوره برخوردار است. به‌طوری‌که می‌توان انواع فیلترها و کارتریج‌های مختلف را روی آن نصب کرد. جنس این ماسک سیلیکون است و خاصیت ضدحساسیت دارد. طراحی منحصر‌به‌فرد این ماسک به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم از آن برای کاربردهای مختلف در صنایع نفت و گاز، ساخت و ساز، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، معادن، محیط‌های بیولوژیکی، آتش‌نشانی‌ها و… استفاده کنیم. این ماسک دارای سوپاپ گردش هوا در محفظه بینی است و به همراه یک لنز تمام صورت دید وسیعی را در اختیار ما قرار می‌دهد. همچنین از جنس پلی کربنات بوده و در برابر خراشیدگی مقاومت بالایی نیز دارد.

برخورداری از چهار بند پلی اتیلن باعث می‌شود که بتوان به راحتی آن را باز و بسته کرد. از دیگر ویژگی‌های این ماسک می‌توان به برخورداری از استانداردهای بین‌المللی NIOSH و EN166:2001B اشاره کرد. ازاین‎رو پیشنهاد ما به شما آن است که برای انتخاب بین ماسک شیمیایی 3m یا دراگر ابتدا مدل‎های مشابه آن‎ها را بیابید.

انواع ماسک‌های 3m

ماسک نیم صورت 3m مدل 7502

یکی دیگر از انواع ماسک‌های شیمیایی 3m که از پلاستیک نرم و سیلیکون تهیه شده است و قابلیت تنظیم با بندهای پلی اتیلن را دارد، ماسک نیم صورت مدل ۷۵۰۲ می‌توان عنوان کرد. این ماسک از فیلترهای قابل تعویض با طراحی ارگونومیک برخوردار است که در صورت استفاده طولانی مدت نیز کاربر احساس راحتی خواهد داشت. از این ماسک می‌توان برای مصارفی همچون جوشکاری، فعالیت‌های شیمیایی، کارهای ساختمانی، نجاری، خودروسازی معدن و پتروشیمی استفاده کرد.

انواع ماسک‌های دراگر

از پرفروش‌ترین انواع ماسک‌های دراگر می‌توان انواع زیر مدل‌های زیر را معرفی کرد.

ماسک تمام صورت دراگر مدل x-plore 6300

این محصول مشابه ماسک تمام صورت 3m مدل 6800 است که قابلیت استفاده از کلیه‌ی فیلترهای ماسک را دارد. اغلب از این ماسک در کارخانه‌های گاز، صنایع نفت و پتروشیمی و به طور کل محیط‌هایی که آلودگی بالایی دارند‌، استفاده می‌شود. علاوه بر این لنز ماسک نیز از نوع پلکسی گلس است که دید واضح‌تری را در اختیار ما قرار می‌دهد. این لنز ضد خش است و در برابر مواد شیمیایی، ضربه و حرارت مقاومت بالایی دارد. دیگر ویژگی‌های این محصول را می‌توان برخورداری از 5 بند مخصوص عنوان کرد که به خوبی روی سر و صورت فیکس می‎شوند. همچنین رابط آن از جنس پلاستیک است و دریچه تنفسی مطابق با استانداردهای تنفسی دارد. با برخورداری از پایه ثابت دهان، بینی و چشم‌ها را در برابر گازهای سمی تا حد زیادی محافظت می‌کند و در محیط‌های با آلودگی بالا کاربرد بسیار بیشتری دارد.

انواع ماسک‌های دراگر

ماسک نیم صورت دراگر مدل X-plore 4700

محصولات دراگر را می‌توان یک پله بالاتر از محصولات 3m دانست. چرا که در ساخت آنها فشردگی بالایی به کار رفته است که باعث شده نشت گاز تا کمترین میزان ممکن کاهش یابد. درنتیجه این ماسک‌ها برای استفاده از محیط‌هایی با آلودگی بالا مناسب‌تر هستند. این ویژگی به جهت استفاده از سیلیکون و tpe در ساخت آن ممکن شده است که دوام بالایی را نیز به همراه می‌آورد.

این ماسک با استاندارد (CE (EN140، AS/NZS 1716 و NIOSH 42 CFR 84 تولید شده است و با برخورداری از ویژگی flexifit به راحتی روی سر و صورت میکس می‌شود و هیچ‎گونه فشاری را به صورت وارد نمی‌سازد. با توجه به اینکه این مدل ماسک چشم‎ها را پوشش نمی‌دهد، لازم است که در زمان استفاده از آن از عینک ایمنی یا عینک گاگل استفاده شود. همچنین بهتر است که برای پوشش کامل و سراسری بدن در مقابل مواد شیمیایی از لباس‌های مخصوص یکسره PVC نیز در حین استفاده از این ماسک استفاده کنید. برخورداری از دریچه بازدم دیگر ویژگی مثبت این ماسک است که فضای مطبوعی را در اختیار ما قرار می‌دهد و ماسک شیمیایی 3m یا دراگر را از هم متمایز می‎سازد.

 نتیجه‌گیری

برای خرید ماسک شیمیایی 3m یا دراگر متناسب با نیاز خود عمل کنید و مدل ماسکی را انتخاب کنید که برای فعالیت مورد نظر شما کارایی لازم را دارد و می‌تواند حفاظت لازم را در برابر گازهای سمی به عمل آورد. شما می‌توانید انواع ماسک‌های 3m یا دراگر را در مدل‌های نیم صورت، تمام صورت، هوارسان، تصفیه کننده هوا و… تهیه کنید. تولیدات شرکت‌های دراگر و 3m بسیار باکیفیت هستند و بالاترین استانداردهای جهانی را دارند. ممنون که تا انتها همراه ما در کاراسیفتی بودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *